![]() |
Logo d'Adobe PDF |
Avui en dia hi ha moltes eines que ens poden ajudar a crear un arxiu pdf. Per fer-ho cal tenir present que en primer lloc hem de crear el document amb algun programa, per exemple el PowerPoint i un cop fet això crearem la seva versió PDF. De les moltes maneres que hi ha en destaquem tres.
1- Si l'arxiu l'has creat amb Microsoft Office en una versió 2007 o superior, aquest ja incorpora la possibilitat de crear pdf. cal anar al botó office i ho trobarem dins "Anomena i desa"
2- Podem instal·lar una impressora en el sistema que ens doni la possibilitat d'imprimir un arxiu en format pdf. En aquest cas l'arxiu el generarem a través de les opcions d'impressió del propi programa. Un programa que proporciona una bona impressora gratuïta és “IlovePDF”. El podeu descarregar de http://www.softcatala.org i podeu veure un petit tutorial a: http://www.neoteo.com/crear-pdf.neo
3- El programa per excel·lencia que ens permet crear i també modificar pdf's és l'Adobe Acrobat. És un programa de pagament i permet múltiples opcions. Es pot comprar a http://www.adobe.com
Al crear un arxiu pdf, és important tenir present l'ús que li donarem a aquest arxiu. No és el mateix crear un arxiu per ser visualitzat a una web que crear un arxiu per imprimir en una impremta. Cal conèixer les opcions que ens donen els programes per realitzar aquestes tasques.
Al crear un arxiu pdf, és important tenir present l'ús que li donarem a aquest arxiu. No és el mateix crear un arxiu per ser visualitzat a una web que crear un arxiu per imprimir en una impremta. Cal conèixer les opcions que ens donen els programes per realitzar aquestes tasques.
Per llegir o imprimir arxius pdf el més habitual és utilitzar la versió gratuïta Acrobat Reader